Škola pro všechny
Číslo
projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/16_022/0005996
Zahájení
realizace projektu: 1.9.2017
Ukončení
realizace projektu: 31.8.2019
Výše podpory:
791 595,00 Kč
Název
projektu: Škola pro všechny
Délka
realizace: 24 měsíce
Tento projekt je spolufinancován
Evropskou unií.
Naše
škola se stala úspěšným žadatelem v rámci výzvy 02_16_022 Podpora škol
formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
Projekt je kombinací aktivit
z těchto oblastí: personální podpora, osobnostně sociální a profesní
rozvoj pedagogů ZŠ, extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ a spolupráce
s rodiči žáků ZŠ.
Cílem projektu je
personální posílení našeho týmu o školního speciálního pedagoga, osobnostně profesní
rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
v kurzech zaměřených na čtenářskou gramotnost, matematickou gramotnost, cizí
jazyky, inkluzi, sdílení zkušeností pedagogů z různých škol
prostřednictvím vzájemných návštěv a extrakurikulární rozvojové aktivity jako
je čtenářský klub, doučování žáků ohrožených školním neúspěchem a spolupráce s
rodiči žáků ZŠ.
Nastavené šablony:
Školní speciální pedagog
– personální podpora ZŠ
Cílem
této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu – školního speciálního
pedagoga základní škole, která začleňuje do kolektivu minimálně tři děti s
potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory / se speciálními
vzdělávacími potřebami.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ
– DVPP v rozsahu 16 hodin
Cílem
aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého
vzdělávání a průběžného sebevzdělávání prostřednictvím kurzů v rámci
dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků DVPP. Pedagogičtí pracovníci budou
podpořeni v získávání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti čtenářské
gramotnosti, matematické gramotnosti, cizích jazyků a inkluze.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ
zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 32 hodin
Cílem
aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí účasti na
odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na
rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze a na využívání
efektivních vyučovacích metod.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ
– DVPP v rozsahu 80 hodin
Cílem
aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého
vzdělávání a průběžného sebevzdělávání prostřednictvím kurzů v rámci dalšího
vzdělávání pedagogických pracovníků DVPP. Pedagogičtí pracovníci budou
podpořeni v získávání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti čtenářské
gramotnosti.
Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ
zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin
Cílem
je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dalšího vzdělávání
prostřednictvím ucelených vzdělávacích programů, a to přímou účastí lektora
přímo ve škole.
Sdílení zkušeností pedagogů
z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv
Cílem
je podpořit pedagogy základních škol ve zvyšování kvality jejich každodenní
práce při vzdělávání a výchově žáků, a to prostřednictvím vzájemné výměny
zkušeností mezi pedagogy z různých škol v rámci ČR.
Čtenářský klub pro žáky ZŠ
Cílem
je realizace čtenářského klubu pro žáky základní školy. Má formu volnočasové
aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí.
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním
neúspěchem
Cílem
je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti
doučování. Aktivita může být využita pro žáky ze sociálně znevýhodněného a
kulturně odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk
provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů daných
Rámcovým vzdělávacím programem především v hlavních předmětech (český
jazyk, matematika, cizí jazyk). Odborně zaměřená tematická setkávání a
spolupráce s rodiči žáků ZŠ. Cílem
aktivity je poskytnout rodičům informace spojené s konkrétními tématy
souvisejícími s modernizací škol a vzdělávacího systému a dostatečný
prostor k diskusi.